poniedziałek, 10 lutego 2014

Kamil Stoch-Mistrz Olimpijski z Zębu!

Po 42 latach oczekiwania,mamy kolejny(drugi) złoty medal olimpijski w skokach narciarskich. Moje pokolenie, doskonale pamięta niespodziewany triumf Wojciecha Fortuny na Igrzyskach Olimpijskich w Sapporo,kiedy to transmisje z tych zawodów oglądaliśmy w telewizorze czarno-białym.Wojciech Fortuna życzył tego medalu Adamowi Małyszowi, żeby zdjąć z siebie to odium jedynego złotego medalisty.Adamowi niestety to się nie udało.Na jego drodze do złotego medalu zawsze stawał mu Simon Amman.Takie szczęście,taki los sportowca.Dokonał tego człowiek którego ja nazywam'' Kalos Kagathos'' co z języka greckiego znaczy''piękny i dobry'' A na dodatek mądry,nowy Mistrz Olimpijski.Słuchając jego wypowiedzi odnoszę zawsze wrażenie,że to ideał wychowania.Zauważam z przyjemnością jego wiele zalet-skromności,uczciwości i szlachetności umysłu.Każda konferencja z jego udziałem to przyjemność słuchania i oglądania. Przeciwników zawsze traktuje z godnością i odnosi się do nich z szacunkiem i respektem.Piszę tego posta po to by mu podziękować,że zrobił to.Zdobył Mistrzostwo Olimpijskie.Zazwyczaj nie piszę tu o innych sportach niż żużel.Ale na taką chwilę czekałem sporo lat,zresztą moja rodzina także.Na sowieckiej ziemi,kazni moich przodków,zabrzmiał Mazurek Dąbrowskiego.To dla mnie rzecz bezcenna,choć wiąże się z przykrymi wspomnieniami.Dziękuję Ci Kamilu za wspaniały złoty medal.Za styl w jakim to zrobiłeś.Jeśli ktoś miał jakieś wątpliwości,kto jest obecnie najlepszym skoczkiem na świecie,ten pozbył się wczoraj złudzeń.Zdekalasowałeś rywali na normalnej skoczni.Teraz czekamy na dużą.Drugi skok Kamila oglądałem na stojąco,słuchając jednocześnie radia.Wielki szacunek dla Ciebie za profesionalizm,przygotowanie formy,na odpowiedni czas i za brak stresu.Jesteś godnym następcą Wojciecha Fortuny i Adama Małysza.Pamiętaj że polscy kibice są niewdzięczni,gdy coś pójdzie nie tak,ale ja wierzę że Twoja psychika to wytrzyma..To czego wczoraj dokonałeś,najbardziej zabrzmiało w emocjonalnym komentarzu Tomasza Zimocha.Myślałem że ''zejdzie'' człowiek na zawał.Majstersztyk komentatorstwa sportowego.Dzięki obu panom poczułem smak tego pięknego zimowego sportu.Dzieki, KAMILU! GRATULACJE!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz